torsdag den 22. august 2013

Henning Holmberg: Familingo Træf


Mit valg af flamingoer i søen kommer fra en skøn tur som 14-årig i båd med min far til Skallingen og derefter til Varde Å.

Da jeg kom rundt om en klit på Skallingen, fik jeg den fantastiske oplevelse at se 10 sorte storke, som spankulerede rundt 50 m fra mig.
Det gjorde så stort indtryk på mig, at jeg gerne vil give samme fornemmelse til folk, når de kommer hen til søen og ser flokken af farvestrålende flamingoer.

Jeg håber, at publikum vil komme til søen med deres børn og børnebørn og give dem den samme oplevelse, så de også kan komme til at drømme om store flamingoflokke...

Materialer:
Rionet, stålrør og farvestrålende glas.

Arbejdsproces:
Formet i rionet og svejset sammen til flamingoform, dernæst er stålbenene  svejset på. Herefter har jeg lavet forme, farvet og brændt glasset individuelt til hver fugl. Fuglenes ben er støbt ned i fundamentsblokke.

3 kommentarer:

  1. Ærgerligt at der allerede er øget hærværk på disse fine flamingoer og ikke mindst på hele værket og tanken bag dette ..

    SvarSlet
  2. Jeg har lige været i Sommerland for at checke, og Flamingoerne ser ud som de plejer :-)
    Ingen hærværk der .....

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre for ved de nye shelters var der fyldt pænt op med glasskår :( øv.. Godt dit fine kunstværk er som det skal være , dejligt at høre :) Dejlig tur i parken nu med al den dejlige kunst. :) en fornøjelse...

    SvarSlet